Strategisk kommunikation skal øge markedsreach hos SMVerne

Mange danske SMVer vil miste kunder pga. Corona-krisen, men det giver også en mulighed for at revurdere og styrke den strategiske kommunikation. Virksomheder vil i den kommende tid vælge flere underleverandører fremover for at reducere deres egen sårbarhed. Flere eksisterende leverandører er desuden bukket under for krisen, hvilket giver plads til nye spillere på markedet. De første 12-24 måneder efter krisen kan blive helt afgørende for mange danske SMVer.

Viden i anvendelse nu
Strategisk kommunikation

Kommunikationsbureauret Operate vil udvikle et værktøj til de danske SMVer, der hjælper med, hvordan de styrker deres kommunikation på de sociale medier og laver målrettet annoncering med fokus på, hvordan de kommer på banen som ny leverandør. De sociale medier giver unikke muligheder, og mange virksomheder vil her søge nye leverandører for at mindske sårbarheden. Formålet er at forløse det store potentiale ved at gøre virksomhederne synlige hos de rigtige målgrupper.

Effekten af projektet bliver, at virksomhederne vil få et markant løft i deres kommunikation, som i en sårbar situation kan kunne betyde forskellen på ny vækst eller en konkurs – og shit-storme på de sociale medier, som fx Bestseller oplevede. De sociale medier og målrettet annoncering på globale fagmedier har et stort potentiale, som mange SMVer ikke selv har kompetencer til at udnytte. Ud over kriserådgivning i afgørende situationer vil rådgivningen om den strategiske kommunikation og markedsføring kunne give et permanent løft i de deltagende virksomheders salg, omsætning og indtjening.

Der planlægges at gennemføre forløb for 30 virksomheder. Der vil være tale om agile og intensive forløb, som i snit vil indeholde 40 rådgivningstimer. Operates rådgivere yder allerede i dag rådgivning til nogle af Danmarks største virksomheder. Forløbene tager virksomheder gennem et forløb fra opstartsmøde om udfordringerne og desk research til rådgivning om bl.a. strategi, stakeholdere, sociale medier, målrettet annoncering på de sociale medier og afslutningsvis opsummeret i en kort kommunikationsstrategi.

Kontakt

Per Rystrøm

Operate A/S
Direktør
22248000