Forløbsmodel med punktnedslag skal skabe vedblivende effekt hos virksomheder

I dag lider mange virksomheder som følge af Corona-krisen. Helt konkret har mange virksomheder udfordringer med at afgøre, hvilke produkter de skal fastholde, og hvilke der skal udfases. Det betyder, at virksomhederne har behov for tydelige og intuitive analyser, de kan tage beslutninger ud fra ift. tilpasning af kapaciteten i hele værdikæden.

Viden i anvendelse nu
Forløbsmodel med punktnedslag

A-2 Management Consulting præsenterer en struktureret forløbsmodel med fem fokuspunkter fra analyse til implementeringsassistance og gevinstrealisering. Formålet med projektet er at skabe forbedringer i form af ny adfærd, så virksomhederne selv kan bære de pågældende ændringer videre.

Virksomhederne går gennem et forløb på 60 dage, hvor der udarbejdes en tilpasning af kapaciteten i hele værdikæden, så det matcher det aktuelle behov. Daglig driftsstyring i produktionen skal integreres med styringsmekanismer som Sales & Operations planning. En generel tilpasning til den nye situation skal bl.a. sikre de væsentligste nøgleleverandører også kan levere efter krisen.

Rådgivningsforløb med Montana

Det er et mål, at forløbene skal tilføje en vedblivende effekt hos virksomhederne. Nogle af nøgleområderne indebærer en forøgelse af det frie cashflow og frigivelse af arbejdskapital i værdikæden hos varelagerne. Der skal i det hele taget været fokus på at øge fleksibiliteten i hele værdikæden og mulighederne for at øge produktiviteten i de væsentligste nøgleprocesser.

Der planlægges med 15 specifikke virksomhedsforløb på op til 50 rådgivningstimer pr. forløb. De nævnte rådgivningstimer omfatter konceptets 5 fokuspunkter.

Kontakt

Tais Aasbjerg Petersen

A-2 Management Consulting
Chefkonsulent
29173099